צ’רשר היא אפליקציה מהפכנית שמנגישה לבעלים של רכבים חשמליים רשת ענקית של מטענים בפריסה ארצית רחבה, וזאת על-ידי חיבור לאנשים שיש ברשותם מטענים בחניה הביתית והם מוכנים להשכיר אותה במהלך שעות היממה.
CharShare
הבעיה
הפריסה הנוכחית של עמדות ההטענה הציבוריות אינה מספיקה. כתוצאה מכך בעלי רכבים חשמלים נאלצים לוותר על נסיעות או לחילופין לסטות מהדרך שלהם בכדי למצוא מטען קרוב.
הפיתרון
צ’רשר מטפלת בבעיה על ידי הגדלת היצע המטענים באמצעות מודל של כלכלת שיתוף. בכך שהיא מאפשרת לבעלי חניות פרטיות להציע את המטענים שלהם להשכרה, היא מספקת לבעלי מכוניות חשמליות יותר אפשרויות טעינה וקרוב יותר למסלולם המקורי.
מחקר מתחרים
האפליקציה מספקת בקליק את כל המידע הדרוש על החניה. הנעץ על גבי המפה מציג את העלות השעתית.
מאפשר לנהגים לשלם עבור חניה במתקני חניה ציבוריים ופרטיים, להזמין מראש מקומות חניה.
מציע שירותים בערים ובאזורים צפופים, אך לא מסופקים מיקומים ספציפיים.
אין התייחסות לחניות עם אפשרות להטענת רכב חשמלי.
האפליקציה מספקת מידע אודות נקודות טעינה זמינות בסביבת המשתמש, עם נתונים עדכניים על זמינות, מחירים ואמצעי תשלום
חווית משתמש מותאמת אישית-ניתוח צרכי טעינה, יכולת לקבוע מועדים לטעינה, ושירות לקוחות מתקדם.
לא ניתן לראות סטטוס זמינות של עמדה וגם לא ניתן לבצע הזמנה מראש.
רוב המטענים יהיו במרכזי ערים ולא בפריפריות ומקומות מרוחקים
מספק התראות, יכולת להאריך את זמן החניה מרחוק והתראות לפני פקיעת החניה.
האפליקציה מספקת מידע בזמן אמת על זמינות חניות ומחירים, עוזרת לתכנן ולנהל את החניה בצורה חכמה.
זמין בעיקר בנורבגיה.
לא נותן מענה נוסף של הטענה לרכבים חשמליים
קהל המשתמשים
אנשים בעלי רכבים חשמליים , בגילאי 25-45, המאמצים טכנולוגיות ירוקות ומעונינים בפתרונות חכמים לחיי היומיום. בעל רכב חשמלי המתמודדים עם אתגרי טעינה בסביבה עירונית צפופה ומחפשים פתרונות גמישים ונוחים. אנשים אלו לרוב יהיו אנשים עסוקים המנהלים לוחות זמנים צפופים ויחפשו דרכים לייעל את זמנם.
“וואו, איזו הקלה! ברגע האחרון מצאתי עמדת טעינה פנויה ממש ליד הבית. האפליקציה הצילה לי את הנסיעה מחר. כל כך נוח לראות את כל האפשרויות על המפה ולדעת שיש אפשרויות נוספות בשכונה”
עומר, בת 36, הייטקיסטית
תרחיש לדוגמא
עומר, בת 36 , היא מהנדסת תוכנה המתגוררת בתל אביב ונוסעת ברכב חשמלי לעבודתה בהרצליה.
יום ראשון, באמצע יום העבודה , עומר מקבלת טלפון מבית הספר שבנה עם חום ושצריך לבוא לקחת אותו. עומר מחליטה לחזור לתל אביב לאסוף את בנה ולשים אותו אצל הוריה שגרים בגבעתיים, בכדי שתוכל לחזור לעבודה.
עומר משאיר משוב חיובי ליוסי על החוויה.
בחירת עמדת טעינה זמינה מתוך המפה המוצגת
ניווט למקום וצ'אט עם המשכיר
חיבור הרכב באמצעות קוד QR שמופיע באפליקציה.
לאחר הטעינה, התשלום מתבצע אוטומטית דרך האפליקציה.
חיפוש עמדות טעינה באזור המבוקש
בעיה-הבטרייה ברכבה ר אינה מספיקה לכל הנסיעות שהוא צריך לבצע.
אתגרים בעיצוב
להנגיש לבעל הרכב את איתור החניה באופן הקל והברור ביותר. (בכלל זה הוספנו הוראות + תמונה של החניה עצמה)
להוריד את החשש של בעל החניה מעניין הכספים (לכן אנחנו מנהלים עבורו את עניין הכספים ולא נותנים לו להתנהל ישירות מול בעל הרכב)
לגרום לבעל הרכב לסמוך על כך שכשהוא יגיע למקום, הוא ימצא מטען פנוי. (בגלל זה אפשרנו הזמנה מראש של מטען)
סגנון עיצובי
צבעים
אסטטיקה עיצובית
פונט
Inter
לוגו
Wireframes
מסכים עיקריים
מסכי כניסה והרשמה
מסכי ההרשמה עוצבו תחילה כך שהתהליך יהיה קל וברור ומהיר לביצוע כבר מהשלב הראשון. שיהיה ברור למשתמשים שעליהם להכניס כרטיס אשראי להמשך תהליך על מנת להראות מחוייבות לתהליך
מסך ראשי
המסך הראשי של האפליקציה עוצב כמפה, מכיוון שהפעולה השכיחה ביותר היא חיפוש מטען בסביבה שבה אני נמצא.נעשתה הבדלה בין מטען כחול שבשימוש לבין מטען שיש אפשרות לגשת ולהטעין בו ולפי כך הכרטיסה המראה על המשך נסיעה ליעד או כרטיסיה שאינה בשימוש
מסך טעינה
מסך הטעינה עוצב כך שרואים רק שני נתונים 1.משך זמן הטעינה ואת מצב הסוללה העדכני.
2.בסיום הטעינה מופיעה עלות הטעינה וכמות הקוט”ש שנטען.
מסכי האפליקציה